Oops!

ja det råkade bli ett litet uppbehåll i bloggandet, men det gööör inget! ingen fara ! ;)

i början av veckan så låg jag i förkylningen, känt på mig att den skulle komma. men det känns fortfarande inte riktigt bra, dock har jag inte tid att vara sjuk!

nu sitter jag och pysslar på ett kort till fredagens festligheter (: det ska bli så kul! jag ser fram emot det så mkt!
egentligen kanske jag borde räkna lite matte oxå.. men det får bli lite senare ! ;) den här kursen är verkligen konstig må jag säga.. men det är väl bara att bita ihop och hoppas på det bästa. jag tror att programerings kursen kommer att bli jobbigare ! lr roligare.. det återstår att se. en kurs i taget!
imorgon blir det iallafall pluggdate på skolan ;)

juste, Avatar! jag borde, ska, skriva om avatar! Som Jenny sa, jag är föralltid skadad efter alla drama analyser ;)  men jag tar det i ett eget inlägg, kanske ikväll. kanske imorgon!

det blir mycket att skriva om när man inte skrivit på ett tag ! haha
men jag sa ju att jag hade tänkt skriva mer om dyslexin (ja, jag vet att jag stavade fel i tidigare inlägg. haha).
Idag så fick jag skjuts hem av en snäll klasskompis eftersom det va så blååsigt! vi pratade lite om min dyslexi och dyslexi i allmänhet. 
Det är nu ungefär ett år sedan jag fick svaret på min dyslexi utredning. Det var en januari dag, jag var sjuk så jag var hemma när brevet kom. jag läste meningen som sa att jag hade dyslexi flera gånger, det gick inte riktigt in i min hjärna. jag kände mig korkad, dum och sämst.
den första jag ringde till var mamma, hon plockade ner mig på jorden och sa att jag inte alls va sämst.
förra året i januari så var ju Seb här och gjorde praktik, så när han kom hem den dagen så kunde jag inte förmå mig att säga något. inte förens när vi gick och la oss på kvällen så kunde jag säga det.
efter det så blev det dels bättre och dels sämre i skolan, vissa ville hjälpa och andra tyckte bara att det var jobbigt.
men nu så känns det faktiskt bättre än någonsin, för nu vet jag varför jag har svårare för att läsa och skriva. förut vågade jag knappt skriva lr läsa högt, speciellt inte engelska. men nu skriver jag både svenska och engelska hejvillt! för nu vet jag ju att det inte är mitt fel ;) haha

nä nu har jag skrivit mkt! ha det bra !

lalala, puss <3

ps. Seb är och mönstrar i sthlm och jag saknar honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0